EL PROCÉS S'INSTAL·LA AL COR D'EUROPA PER QUEDAR-S'HI

" El Procés s’instal·la al Cor d’Europa"

David Miró

Si hi ha una cosa clara és que avui la comunitat brussel·lesa, formada per belgues (flamencs i valons) i els milers de funcionaris i treballadors europeus que hi viuen al voltant de les institucions internacionals, quedaran al·lucinats per la dimensió i, sobretot, pel tarannà de la manifestació catalana. En lloc d’una massa enfurismada i antieuropea, es trobaran amb milers de ciutadans europeus que, en lloc d’un retorn al nacionalisme ranci i xenòfob, reclamaran just el contrari: més Europa davant del poder absolut dels estats. I potser això d’avui serà només un primer tast. Tot apunta que el procés català ha arribat a Brussel·les per quedar-s’hi, per convertir-se en una pedra a la sabata, en el recordatori constant que les jurisdiccions estatals poden entrar en col·lisió amb els principis que van inspirar el pares fundadors del projecte europeu.

O almenys que una part important de la població d’un territori ho pot considerar així, cosa que ja representa un problema greu. Brussel·les, doncs, ha de preparar-se per convertir-se en una mena de segona capital de Catalunya, la ciutat on es jugarà una part de la partida els pròxims mesos i anys. El Govern a l’exili no podrà exercir, això és evident, però sí que pot mantenir viva la flama al cor d’Europa, un lloc on la d’avui pot ser només la primera de moltes manifestacions.

Informa:ARA.CAT (7-12-2017)

EL MUSEU DE LLEIDA: " QUE SE CONSIGA EL EFECTO SIN QUE SE NOTE EL CUIDADO "

 

'El museu de Lleida: “Conseguir el efecto y que no se note el cuidado”'

 

Antoni Bassas

Com que en política no hi ha res casual, avui, quan falten deu dies per a les eleccions, ha arribat el dia del trasllat de les obres d’art del Museu de Lleida reclamades per Sixena. No és casual: amb la Generalitat sotmesa al 155, l’Estat consuma una nova mesura de força política i jurídica que entra dins la categoria de l’“¡A por ellos!”.

Ara no repassarem tota la història de la reclamació de les obres d’art, però m’agradaria que es quedessin amb les explicacions que va donar el director del Museu de Lleida, ara fa un any, quan el vàrem entrevistar just davant de les obres avui embalades en direcció a Sixena.

Remarco la informació: les obres van ser dipositades per Sixena. El Museu de Lleida les ha conservat perfectament durant molts anys. I remarco el concepte de Sixena, Lleida, la Franja, com un espai geogràfic de contacte entre el català i el castellà; àrea de barreja, d’interessos compartits a la conca de l’Ebre; llocs on, fins fa anys, les fronteres dels bisbats no es corresponien amb les de les províncies, fins al punt que molts aragonesos de la Franja tenien el seu bisbe a Lleida perquè les parròquies del seu poble pertanyien al bisbat de Lleida. Ara els mateixos que diuen que no s’han de posar fronteres són els mateixos que la posen entre Catalunya i Aragó. Llegeix més...

Visites Rebudes

06674861