UN GREU ERROR DE FATXENDERIA DEL CNI ENCARA COMPLICA UNA MICA MÉS L'EUROORDRE D'ESPANYA PER EXTRADIR PUIGDEMONT

Un greu error del CNI està complicant encara més l'euroordre que va presentar Espanya a Alemanya per extradir el president a l'exili, Carles Puigdemont. Segons informa El Independiente, "un excés d'eufòria i la necessitat d'apuntar-se un triomf" va fer que el mateix CNI, i també el govern espanyol, revelessin la seva participació en el seguiment de Puigdemont, i en la tria d'Alemanya com a país on es faria la detenció. Apunta que això ha incomodat els jutges d'Schleswig-Holstein, perquè se senten utilitzats per les autoritats espanyoles.

"Des de la Comissaria General d'Informació i des del CNI es van començar a filtrar aquell matí dades de l'operatiu: hi havien participat uns 20 agents, 12 d'ells membres dels serveis secrets; el cotxe en el qual viatjava Puigdemont amb altres 4 persones en el moment de la detenció -un Renault Space amb matrícula belga- havia estat prèviament balisat; un geolocalitzador d'un mòbil d'un dels acompanyants de l'expresident va servir per monitoritzar en tot moment el trajecte del vehicle per 4 països; fins i tot es va dir que agents del CNI van estar presents en la detenció per part de la policia alemanya", assenyala el diari.

Segons aquesta versió, hi ha el problema de la il·legalitat de la intervenció del CNI en un territori estranger i sense ordre judicial, després que la Justícia belga ja ha obert diligències per aquesta mateixa qüestió. Un segon problema és que es va donar per fet que Alemanya extradiria Puigdemont, i que es va dir que seria un país fàcil a diferència de Bèlgica i el Regne Unit. Tot plegat ha provocat malestar en els magistrats d'Schleswig-Holstein.

Informa:ELNACIONAL:CAT (14-5-2018)

COM ARRUÏNAR L'INDEPENDENTISME EN TRES DIES

 

"Com arruïnar l’independentisme en tres dies "

No pertoca a cap partit interpretar o posar límits a la llibertat de manifestació

 

JOAN B. CULLA

 

Primer de tot: si en les actuacions dels antiavalots dels Mossos del dijous 6, a Girona i a Terrassa, s’hi produí alguna transgressió dels protocols del cos o de les ordres rebudes, si aquestes últimes eren inapropiades, si es donà algun excés o acarnissament en l’ús de la força o qualsevol altra irregularitat, és imprescindible que hom depuri responsabilitats i es dictin les mesures disciplinàries corresponents.

Dit això, afegeixo sense embuts una altra cosa: no és a la CUP a qui correspon fixar el model policial d’aquest país, ni dictar eventuals canvis en la “cultura de seguretat” del govern de Catalunya, com semblava pretendre l’altre dia el diputat Carles Riera. D’una banda, perquè la CUP representa ara mateix el 4,5% dels votants catalans, i no forma part del Govern ni de la majoria que el sustenta. De l’altra, perquè és difícil reconèixer-li autoritat en la matèria al grup polític un alt representant institucional del qual lluïa orgullós una samarreta amb la sigla ACAB, que vol dir "All Cops Are Bastards", o sigui “Tos els policies són uns malparits”. No em consta que la formació anticapitalista hagi explicat mai en què consistiria el seu “model policial” (a banda de dissoldre la Brimo), però goso afirmar que, entre Patrulles de Control o Guàrdies Rojos i una policia democràtica europea, la immensa majoria dels ciutadans preferim això segon.

Tampoc no pertoca a la CUP –ni a cap altre partit– interpretar o posar límits a la llibertat de manifestació, determinant qui pot exercir-la i qui no. Tal com explicava dissabte aquí mateix l’exconsellera (d’Interior i de Justícia) Montserrat Tura, les convocatòries subscrites per organitzacions legals són simplement “comunicades” a l’autoritat, que no les pot “prohibir”. En tot cas, s’hauria d’instar la il·legalització judicial de determinats grups o plataformes, però no m’imagino els cupaires avançant per aquest camí... Llegeix més...

Visites Rebudes

08636087