JxCAT ACTIVA LA REFORMA PER INVESTIR PUIGDEMONT A DISTÀNCIA

El vicepresident del Parlament i diputat de JxCAT, Josep Costa, ha anunciat aquest matí que el grup ha “activitat el mecanisme” per reformar el Reglament de la cambra a través d’una ponència conjunta. Una reforma per poder regular la investidura a distància -pensada per poder mantenir l’expectativa de presidenciable a Carles Puigdemont-, el vot delegat o les vacances parlamentàries.

Ara la petició s’ha enviat als grups per si s’hi volen afegir. De fet, amb 27 diputats ja es pot demanar l’obertura de la ponència o bé dos grups parlamentaris. Amb el registre de la petició s’activa tot un tràmit parlamentari que acabaria al final del període de sessions de l’any vinent.

El cos de la reforma implica estudiar i implementar la utilització de mitjans telemàtics o altres mitjans per fer el debat d’investidura; les prerrogatives parlamentàries com el respecte per la immunitat i inviolabilitat dels diputats que aui es posa en dubte pels tribunals de Justícia; acabar amb la “inseguretat jurídica” de la delegació del vot dels parlamentaris a la presó o a l’exili; la regulació més clara dels subgrups parlamentaris o les vacances parlamentàries de la casa a l’estiu.

 

Sense un text tancat

JxCAT no presentarà un text tancat. De fet, no en presentarà cap per tal que tots els grups puguin fer les seves propostes. En aquest sentit, la petició que els junters han fet arribar als grups i a la que ha tingut accès El Món, és prou genèrica per deixar oberta la possibilitat de qualsevol reforma o contingut. “El Reglament del Parlament és la norma bàsica de regulació de l’activitat parlamentària”, estableix la petició. Una divisa que, a parer, de JxCAT, reclama “la seva permanent adequació a les circumstàncies actuals i les que puguin anar sorgint és necessària per tal de desenvolupar correctament i de forma més efectiva i eficient l’activitat parlamentària i la tasca dels diputats i diputades”.

Segons l’escrit, ”diversos grups parlamentaris han manifestat aquesta necessitat, així com els propis serveis jurídics de la cambra i amb aquesta voluntat es proposa la creació d’una ponència parlamentària conjunta per procedir a la reforma.

Informa:ELMON.CAT (13-6-2018)

COM ARRUÏNAR L'INDEPENDENTISME EN TRES DIES

 

"Com arruïnar l’independentisme en tres dies "

No pertoca a cap partit interpretar o posar límits a la llibertat de manifestació

 

JOAN B. CULLA

 

Primer de tot: si en les actuacions dels antiavalots dels Mossos del dijous 6, a Girona i a Terrassa, s’hi produí alguna transgressió dels protocols del cos o de les ordres rebudes, si aquestes últimes eren inapropiades, si es donà algun excés o acarnissament en l’ús de la força o qualsevol altra irregularitat, és imprescindible que hom depuri responsabilitats i es dictin les mesures disciplinàries corresponents.

Dit això, afegeixo sense embuts una altra cosa: no és a la CUP a qui correspon fixar el model policial d’aquest país, ni dictar eventuals canvis en la “cultura de seguretat” del govern de Catalunya, com semblava pretendre l’altre dia el diputat Carles Riera. D’una banda, perquè la CUP representa ara mateix el 4,5% dels votants catalans, i no forma part del Govern ni de la majoria que el sustenta. De l’altra, perquè és difícil reconèixer-li autoritat en la matèria al grup polític un alt representant institucional del qual lluïa orgullós una samarreta amb la sigla ACAB, que vol dir "All Cops Are Bastards", o sigui “Tos els policies són uns malparits”. No em consta que la formació anticapitalista hagi explicat mai en què consistiria el seu “model policial” (a banda de dissoldre la Brimo), però goso afirmar que, entre Patrulles de Control o Guàrdies Rojos i una policia democràtica europea, la immensa majoria dels ciutadans preferim això segon.

Tampoc no pertoca a la CUP –ni a cap altre partit– interpretar o posar límits a la llibertat de manifestació, determinant qui pot exercir-la i qui no. Tal com explicava dissabte aquí mateix l’exconsellera (d’Interior i de Justícia) Montserrat Tura, les convocatòries subscrites per organitzacions legals són simplement “comunicades” a l’autoritat, que no les pot “prohibir”. En tot cas, s’hauria d’instar la il·legalització judicial de determinats grups o plataformes, però no m’imagino els cupaires avançant per aquest camí... Llegeix més...

Visites Rebudes

08648079